Aquesta penúltima setmana de pràctiques he aprofitat per fer més hores presencials al centre i acabar les fitxes pendents en els dos grups:
- GRUP A3: LES COMPETÈNCIES TRANSVERSALS (4): Com podem resoldre els problemes amb els companys de feina? En aquesta darrera fitxa s'aprofunditza especialment en una de les competències transversals que expliquen en molts casos les dificultats per al manteniment de la feina en persones amb DI en la inserció en l'empresa ordinària: La comunicació assertiva i, relacionat amb ella, l'autocontrol (gestió de les emocions). Com ha estat habitual en aquest grup, el grau d'atenció i participació ha estat òptim, tot i que cal destacar que pel fet de no estar treballant (a diferència del grup B -que ja estan treballant o fent pràctiques- a qui anteriorment vaig passar la mateixa fitxa) suposa inicialment una dificultat per posar-se en situació, per a ubicar-se com a treballador en un entorn concret de treball. Per a una altra ocasió podria haver plantejat una situació més propera, més relacionada amb la seva vida quotidiana (per exemple presentar situacions problemàtiques que haurien pogut succeir durant el curs de formació, o en la relació amb els pares a casa, o amb els amics), però vaig trobar convenient treballar el cas proposat per anar "repassant" altres aspectes tractats en aquest bloc de continguts: competències específiques de l'ofici plantejat (reponedor de supermercat), competències transversals que hauria de posar en joc, etc.
- GRUP A1: LES COMPETÈNCIES TRANSVERSALS (3A): Quines competències transversals tinc? i LES COMPETÈNCIES TRANSVERSALS (4A): Com podem resoldre els problemes amb els companys de feina? En aquesta ocasió no he passat les fitxes "tot sol" com a formador, sinó que també hi havia la formadora referent, cosa que va permetre que la dinàmica de les sessions fos completament diferent: menys conductes disruptives, menys crides d'atenció, menys discussions entre companys...Tenia, doncs, el suport d'una figura d'autoritat. I, per tant, vaig poder desenvolupar els continguts més acuradament, posant més exemplificacions, recollint les seves aportacions, aprofitant el suport de la formadora i de les seves intervencions per aclarir/reconduir alguns aspectes... la gestió de l'aula i dels conflictes quedava en un segon pla, les normes estaven clares. I els límits també. Això va permetre que jo també gaudís molt més de les sessions i del que estàvem tractant tots plegats. I d'ells, per suposat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada