dilluns, 27 d’octubre del 2014

DIMENSIONS D'ANÀLISI (I): Aspectes metodològics

A l’hora de posar en pràctica els materials dissenyats, la formació ha d’articular-se al voltant de certs criteris metodològics, tal com assenyalen a la pàgina web Canaldown21.org:
a)   Formació integral i personalitzada que afavoreixi l’autonomia de l’alumne i possibiliti una intervenció més directa i adequada.
b)  Formació generalitzable i transferible: els continguts formatius han de ser útils per al desenvolupament de la vida quotidiana dels futurs treballadors.
c)  Activitat, funcionalitat, significativitat i sentit: cal atendre les opinions i demandes de la persona i potenciar la seva participació al llarg del procés formatiu. A més, és important explicar per què és important que aprenguin cadascun dels continguts i coneguin la seva utilitat.
d)    Formació ajustada a l’edat cronològica de la persona, seleccionant aprenentatges motivadors i rellevants per a una persona adulta, descartant continguts infantils o massa acadèmics.


e) La formació ha d’incloure elements actitudinals i sociopersonals: cal treballar continguts formatius relacionats amb el reconeixement i solució de problemes, ja que caldrà capacitar la persona amb discapacitat de recursos per poder fer front a problemes relacionats amb el treball.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada