A l’hora de
posar en pràctica els materials dissenyats, la formació ha d’articular-se al
voltant de certs criteris metodològics, tal com assenyalen a la pàgina web Canaldown21.org:
a) Formació integral i
personalitzada que afavoreixi l’autonomia de l’alumne i possibiliti una
intervenció més directa i adequada.
b) Formació generalitzable
i transferible: els continguts formatius han de ser útils per al desenvolupament
de la vida quotidiana dels futurs treballadors.
c) Activitat,
funcionalitat, significativitat i sentit: cal atendre les opinions i demandes
de la persona i potenciar la seva participació al llarg del procés formatiu. A
més, és important explicar per què és important que aprenguin cadascun dels
continguts i coneguin la seva utilitat.
d) Formació ajustada a
l’edat cronològica de la persona, seleccionant aprenentatges motivadors i
rellevants per a una persona adulta, descartant continguts infantils o massa
acadèmics.
e) La formació ha
d’incloure elements actitudinals i sociopersonals: cal treballar continguts
formatius relacionats amb el reconeixement i solució de problemes, ja que
caldrà capacitar la persona amb discapacitat de recursos per poder fer front a
problemes relacionats amb el treball.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada